به این دلایل smartwatch نخرید

آخرین مطالب سایت
آخرین نطرات کاربران
جستجوگر پیشرفته سایت



به این دلایل smartwatch نخرید

همه lی دانیم که “انقلاب ساعت های هوشمند” در راه است. گرچه ساعت های هوشمند از حدود ۱ سال قبل در بازار حضور دارند اما هیچ کس به آن ها توجهی نداشته است چراکه واقعا آن ها نتوانسته اند انتظاراتی که از یک ساعت هوشمند می رود برآورده کنند. ما در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستیم که ساعت های هوشمند می توانند به خوبی با گوشی های هوشمند ما همراه شوند اما این بدان معنا نیست که این پایان راه است.

ما عاشق این هستیم که جدید ترین ابزار ها و نرم افزار ها را دست بگیریم تا درک کنیم که برنامه های شرکت های مختلف برای پیشرفت محصولاتشان چیست. مشکل اصلی که همه به آن توجه می کنیم اینست که: بزرگ تر شدن آسان اما کوچک شدن سخت است. بنابر این با توجه به آن، در اینجا برخی از دلایلی را مطرح می کنیم که شاید برنامه شما را برای خرید ساعت هوشمند تغییر دهد.

۱-  سخت افزار

سامسونگ ساعت هوشمند خود را به نام Galaxy Gear در IFA برلین معرفی کرد. سونی نیز از ساعت هوشمند نسل دوم خود پرده برداری کرد. به نظر می رسد که بهبود های خوبی نسبت به مدل قبلی صورت گرفته باشد اما هنوز یک گزینه عالی نشده است.

با وجود وعده ای که در مورد صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر داده شده بود اما Galaxy Gear از این صفحه نمایش استفاده نمی کند. Gear تنها یک چارچوب فلزی و شیشه ای با یک مچ بند می باشد.

تولیدکنندگان می خواهند که بهترین کار ممکن را انجام دهند اما اجزا به سادگی قابل کوچک شدن نیستند. اگر شما می خواهید از ساعت هوشمند خود به طور مستقل استفاده کنید تنها به یک سیم کارت نیاز ندارید که حتی کوچک ترین سیم کارت ها نیز به حجم خاصی نیاز دارند در حالی که دستگاه شما کوچک و سبک است. این در مورد پردازنده استفاده شده در ساعت هوشمند نیز صدق می کند و همه چیز در ابعاد کوچک تری جمع شده است به علاوه اینکه فضای کمتری برای گردش گرمای ایجاد شده وجود دارد. حتی گوشی ها که دارای فضای بزرگ هستند داغ می کنند حال تصور کنید که ساعت شما داغ شود و همیشه در مچ شما ایجاد عرق کند.

دوباره به موضوع صفحه نمایش بر میگردیم که هنوز راه حل خوبی برای آن ها وجود ندارد. فعلا OLED به نظر می رسد که بهترین گزینه باشد یا شاید یکی از صفحه نمایش های transflective مانند Mirasol اما ما مشخصا چیز مناسبی نداریم. در حال حاضر دو انتخاب برای صفحه نمایش های ساعت های هوشمند وجود دارد eInk یا OLED. صفحه نمایش eInk مانند Pebble Watch برای عمر باطری شما بهتر است اما تفکیک رنگ و عملکرد آن کندتر است در حالی که OLED از نظر رنگ و عملکرد بهتر است اما عمر باطری کمتری دارد.

۲- عمر باطری

صفحه نمایش مهم ترین دغدغه برای طول عمر باطری است. همانطوری که گفته شد ساخت یک دستگاه بزرگ آسان تر از دستگاه کوچک است و این دلیلی است که چرا هر سال دستکاه ها تنها سریع تر نمی شوند بلکه لاغرتر و سبک تر نیز می شوند. حرکت از تلفن های هوشمند به تبلت ها به اندازه کافی آسان بود چراکه شما فضای کافی برای قرار دادن باطری در دستگاه دارید.

طول عمر باطری در ساعت های هوشمند خیلی هم بد نبوده است. Pebble تا ۵ روز و Sony SmartWatch 2 سه تا چهار روز می توانند عمر کنند. هر دو به نظر خوب هستند اما در نظر داشته باشیم که  Pebble از صفحه نمایش eInk و Sony SmartWatch از صفحه نمایش با رزولوشن پایین (inch1.6, 220 x 176 pixels) استفاده می کند که استفاده از این دستگاه ها نیز محدود است.در مورد استفاده از صفحه نمایش با کیفیت بالاتر (Samsung’s Galaxy Gear  ۱٫۶۷-inch or 2.5-inch AMOLED at 320 x3 20 pixels) عمر باطری نیز کم می باشد و با افزایش عملکرد نیز این عمر کم می شود. اولین شایعه ای که در مورد Galaxy Gear عنوان شد طول عمر باطری آن بود که عنوان شد تنها ۱۰ ساعت عمر می کند.

۳-  نرم افزار بتا

برنامه ای برای ساعت های هوشمند طراحی نشده است. البته جای تعجب نیست چراکه پیش از این هیچ ساعت هوشمندی وجود نداشته است.

این یک  واقعیت است که سیستم عامل تلفن همراه برای ساعت هوشمند سازگار نیست. حتی انعطاف پذیر ترین پلت فرم ها مانند اندروید برای سازگاری مشکل دارند چراکه برای صفحه نمایش های بزرگ با کیفیت بهتر طراحی شده اند.

شایعه شده است که گوگل در حال کار بر روی یک ساعت هوشمند است که بدان معنا است که گوگل می خواهد یک نسخه اندروید سازگار شده با ساعت هوشمند فراهم کند. انتظار می رود اپل تا سال بعد وارد عرضه ساعت هوشمند شود و سایر شرکت ها مانند مایکروسافت، موتورولا، ال جی و… نیز کم کم وارد این عرصه شوند. اما سامسونگ و سونی سر منشا این موضوع هستند هرچند که هنوز بستر این کار از نظر برنامه ها فراهم نیست.

۴- نرم افزار محدود به معنای روابط محدود

همانظور که نرم افزار نصب شده روی ساعت هوشمند کامل نیست، نرم افزاری که بخواهد ساعت هوشمند شما را به گوشی هوشمند متصل کند وجود ندارد. و گوگل به طور واضح در این مسیر گام بر داشته است به ویژه با Notification Listener API جدید و پشتیبانی از Bluetooth 4.0 که مصرف کمی دارد. این در حالی خوب خواهد بود که ساعت های هوشمند از اندروید ۴٫۳ پشتیبانی کنند در حالی که هوز چند دستگاه محدود از آن پشتیبانی می کنند.

پلت فرم موبایل هنوز به خوبی آماده نیست بدان معنا که تولید کنندگان باید روی آن بسیار کار کنند. این بدان معناست که نیاز به راه حل های اختصاصی وجود دارد. این در حالی است که ساعت های هوشمند با دستگاه هایی که از Bluetooth 4.0LE پشتیبانی می کنند همگام خواهند بود. iOS از آن پشتیبان می کند، Windows Phone نیز انتظار می رود با یک بروزرسانی از آن پشتیبانی کند. اما هنوز بسیاری از دستگاه ها از Android 4.3 پشتیبانی نمی کنند. در حالی که در دستگاه های آن ها Bluetooth 4.0LE وجود دارد.

 سامسونگ در حال کار بر روی ایجاد یک lock-ins به جای سرویس های گوگل است. این بدان معناست که نرم افزار ها و برنامه های موجود در Gear توسط سامسونگ ساخته می شود و ویژگی های آن تنها در محصولات سامسونگ کار می کنند. از قبل نیز شایعه شده بود که سامسونگ به توسعه دهندگان خود گفته است که نرم افزار ها را به جای قرار دادن در Google Play در فروشگاه خود سامسونگ قرار دهند. این یک تاثیر بزرگ در همکاری با گوشی های غیر سامسونگ خواهد داشت.

ساعت هوشمند سونی نیز به احتمال زیاد محدود به گوشی های سونی خواهد بود. ما امیدوارم هستیم که سونی پیشرفت بزرگ خود را در این زمینه امسال رونمایی کند.

۵- نسبت هزینه/کیفیت

هزینه شما باید نسبت یه سخت افزار و نرم افزاری که دریافت می کنید مناسب باشد. قیمت Pebble Watch برابر با ۱۵۰ دلار است. Omate TrueSmart در حدود ۱۷۵ دلار است. Sony’s SmartWatch 2 هنوز قیمت گذاری نشده است. اما نسخه قبلی ۱۰۰ دلار بفروش می رسد که در ابتدا ۱۵۰ دلار بود. به نظر می رسد که متوسط قیمت تولید کنندگان ۱۵۰ تا ۱۷۵ دلار باشد.  در مورد اپل نیز شایع شده است که بین ۱۴۹ تا ۲۲۹ دلار قیمت خواهد گذاشت.

 sw

 


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

به اشتراک گذاری کنید:

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:








    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید